­

december 2006

Endelig hjemme og ude af Londons kaos

Kl. 04 ringer vækkeuret. Rygsækkene står klar, så vi er ude af døren i løbet af 10 minutter. Vi kommer med en lufthavnsbus kl. 04.30 og er i terminal 4 en time senere. Der er allerede mange folk og køen [...]

Kaos i Heathrow airport og alle fly er aflyste

Vi lander i London Heathrow kl 6.30 lokal tid. En underlig landing, hvor vi slet ikke opdager, at vi er landet, før vi kører hen af landingsbanen. Det er som vi stadig flyver midt i skyerne, så tåget er der. [...]

Hjemturen begynder

I dag starter hjemrejsen. Vi skal med et fly, GOL Airlines, kl. 11.15. Tager en taxi fra Hostel Ipanema til Rios indenrigslufthavn, San Dumont. Vi har hørt, at der den seneste tid har været en del forsinkelser hos flyselskabet GOL. [...]

Afskedsmiddag

Sidste hele dag i Rio. Vi får handlet lidt, som vi skal have med hjem. De sidste julegaver og lidt til os selv. Stefan er blevet rigtig forkølet, så han går tilbage til værelset mens jeg går i Zona Sul [...]

Søndag er helt speciel i Rio

Vi går en lang tur langs med Ipanema Beach ud til Arpoador, som ligger på grænsen mellem Ipanema og Copacabana. Det er en stor klippe som stikker et stykke ud i vandet og som starter strandenes hesteskoform. Herfra er der [...]

Ren afslapning

Første dag, hvor der ikke er en sky på himlen. Vi starter med at flytte fra vores køjesengsværelse til et dobbeltværelse. Det er det skønneste værelse med dobbeltseng og egen tagterrasse. Godt nok bruger stuepigen terrassen til vasketøj, men der [...]

Cristo Redentor og Pao de Acucar

Vi vil i dag på heldags sightseeing, hvor vi vil se Cristo Redentor, Den store Kristusfigur, samt Pao de Acucar, Sukkerbrødstoppen. Vi tager en bus, som kører direkte til Corcovado togstation. Cristo Redentor står på en bjergtop 710 meter over [...]

Favela tur – Rios slum

Vi starter dagen med at gå på stranden i et par timer fra 10-12. I dag ligger vi 50 meter længere nede af stranden og under en parasol. Her er ingen bøsser, men i stedet stranden hvor de solbrune holder [...]

Barra Shoppingmall – brasiliens største

Vores møde med Brasiliens sol i går har sat sine spor, så i dag vælger vi at tage til Barra, som er en af Rios mange bydele. Barra ligger 15 km fra centrum. Det er et amerikaniseret område med skyskrabere [...]

Strand i Rio

Solen skinner hvilket betyder strand. Vi smører en madpakke og går ned på Ipanema Beach mellem station 8 og 9. Rios strande er delt op i stationer, og ved de forskellige stationer kommer forskellige typer af folk. Vi lejer to [...]