Det har regnet hele natten. Der er vådt i teltet og vi har sovet rigtig dårligt. Vi bliver vækket kl. 04. Vi skal tidligt fra campen, for at nå Intipunku, Solporten, som er indgangen til Machupicchu, så tidligt som muligt. Vi går fra campen kl 5 og skal gå 6 km. Det er et mindre ræs for at nå Solporten først. Kl. 6 står vi ved Intipunku. Regnen er stoppet og nedenfor os får vi det første syn af Machupicchu. Det er overvældende. Endelig er vi her og ser det som vi har stilet mod de sidste 3 dage. Det er en sejr at nå hertil. Vi har stadig en halv times gang ned af før vi når ned til ruinområdet. Vi glemmer helt hvor trætte vi er. Det er bare så stort. Maria giver os en rundvisning og fortæller om de forskellige templer, huse, offerpladser, som findes på Machupicchu. Det er rigtig spændende og samtidig er vi bare så trætte at vi næsten ikke kan hænge sammen. Vi skal først med et tog til Cusco kl 14.30, så vi har masser af tid alene, hvor vi kan nyde Machupicchu. Stefan og jeg sætter os på toppen og nyder synet. Det kan ikke beskrives. Det er en følelse af noget så stort og mægtigt, som skal opleves før man kan fatte det. Efter et par timer tager vi en bus til Aguas Calientes, som er byen for foden af bjerget. Det er en hårrejsende bustur ned af bjerget på grusvej. Vi går en lille tur i byen, hvor hovedgaden er jernbanen. Folk går på skinnerne og butikker og restauranter ligger lige ved siden af skinnerne. Vi spiser frokost sammen med gruppen og forstyrres kun af et tog der kører forbi 1 meter fra vores bord. Vi skal med Perurail til Ollantaytambo og derfra med bus eller taxi til Cusco. Vi kan ikke helt finde ud af hvad planen er men vi satser på at der er nogen til at køre os videre. I Ollantaytambo står en mand med vores navne og vi sidder 11 mand i en lille minibus. En spændende og nervepirrende tur, hvor han når op på 140km/t på de lige strækninger, som er gennem byerne. Tilbage i Cusco henter vi vores baggage, finder vores hotel, får aftensmad og er så klar til at sove. Inkatrailet og Machupicchu har været fantastisk og stort. Det skal opleves. Vi troede egentlig at vi skulle tage turen med Machetetour, som vi havde bestilt gennem Jysk rejsebureau hjemmefra. Men bureauret hed Puma Adventures. Det var et rigtig godt selskab men der var lidt rod i hvad der var inklusive i turen og hvad der ikke var. Men alt i alt bare perfekt. Vi har fundet ud af at selskaberne køber turene af hinanden, for at undgå at tage afsted med to personer af gangen.