Vækkeuret ringer kl. 04.50 og det føles som vi næsten ikke har sovet. Der piler et sort insekt henover sengen og vi er enige om, at det er godt, at det kun var en enkelt nat her. Men til 150 kr for os alle fem, kan vi nok heller ikke have det helt store krav. Børnene får sovende børstet deres tænder og vi bevæger os gennem mørket hen til receptionen, som er tom. Der er heller ikke nogen taxi til os, som vi har bestilt til kl. 05.30. Vi skal flyve kl. 7, så vi er ikke i voldsom god tid. I et lille skur ved siden af receptionen ligger den unge mand, som tog i mod os i går, og sover. Vi får ham vækket og han springer ud af sengen og kigger lidt for sovet på os. Vi spørger til taxien og den skal han så først have bestilt. Og til spørgsmål om, hvornår den kommer svarer han “yes, very good taxi”, så det får vi ikke så meget ud af. Trods lidt forsinkelse er vi i lufthavnen lidt efter 6 og får hurtigt tjekket ind hos Air Asia, som skal flyve os til Singapore. Når vi kommer til Singapore har vi hele dagen, da vi først skal flyve videre mod Danmark kl. 23.25.

I Singapore lufthavn, får vi vores bagage opbevaret og kører i Universal Studios. Her tilbringer vi hele dagen i et inferno af musik, forlystelser, sceneshows og kæmpe oplevelser. En fantastisk oplevelse, som for de to mindste er lidt for overvældende indimellem, da der er voldsomme lyd og lyseffekter, som er med til at gøre oplevelsen meget levende, men også skræmmende. Vi er i Universal Studios i 8 timer og temperaturen rammer tæt ved 40 grader i dag, så det er en varm og fugtig fornøjelse men ikke desto mindre alle pengene værd. En oplevelse for livet og 4000 kr fattigere.

Tilbage i lufthavnen falder børnene i søvn under aftensmaden på O´Learys sportsbar. Så vi løfter dem til gaten, hvor de sover på gulvet. Heldigvis bliver vi boardet med priority, så inden flyet er i luften sover hele familien – inklusiv os voksne. Vi ankommer til København kl. 10 mandag morgen og skal først med et tog hjem kl. 12. Lige nu ønsker vi os rigtig meget, at vi havde brugt penge på flybilletter hjem, men togturen går ok med en meget træt familie og det er med stor glæde, at vi rammer Aalborg banegård kl. 17.51 mandag aften, hvor vi køres hjem til dansk frokost. Tidsforskellen mærkes og vi går ret hurtigt i seng.

Denne tur til Indonesien har igen vist os, at trods planlægning og forventninger kan der hurtigt ske ting, som ændrer rejseplanen. Denne gang blev det igen sygdom, som satte en kæp i hjulet for videre rejse, men vi har alligevel haft en fantastisk tur og de oplevelser vi har med os hjem vil vi aldrig glemme. Singapore er absolut den vildeste og skønneste storby vi har været i. Og en storby, hvor også børnene har haft det godt, hvilket ikke altid er det vi oplever. Alt fungerer i Singapore og trods mange turister er det ikke overvældende og klaustrofobisk, som andre asiatiske storbyer.

Bali blev en kort fornøjelse pga skoldkopperne. Vi boede fantastisk og havde en fest sammen med Familien Skubbeltrang Helgesen. Men Ubud, hvor vi var, er meget turistet og der er mennesker overalt.

Gili Meno på Lombok var stedet vi havde den sidste uge og hvilket sted. Total laidback livsstil med det klareste grønne vand, hvor havskildpadder svømmer forbi og der kan snorkles direkte fra strandkanten. Ingen støjende biler og knallerter men kun hestevogne og cykler som transportmiddel. Vi var langt nede i gear og nød dagene til fulde. Havudsigt, puddersand og kolde colaer – så har vi ikke brug for mere.